28 SEASONS LATER

single channel video, 13’13”, 2012

’28시즌후’ 는 폐허가 된 도시를 배경으로 하고 있다. 이 도시는 무너져가는 재개발 현장을 소재로 하고 있으며, 이는 스펙터클을 제공한다. 이미 매스컴의 재난현장 보도를 통해 끊임없이 접해져온 이 광경들은 ‘마치 영화같다’ 라며 현실이 비현실로 투영 되어왔다.
촬영장소인 북아현동 재개발 지역은 누구에겐 생존권의 장소이며, 누군가에겐 스펙터클로 보이는 이질감의 현장이다. 이에 비현실의 스펙터클을 대표하는 비디오게임의 메카니즘으로 증강현실 하였으며, 동시에 생존을 위한 힘없는 재개발 시위의 현실을 보여주고 있다. 미래도시를 ‘꿈’ 꾸며 서울 각지에 들어설 ‘삐까뻔쩍’한 개발들이 그들에겐 그저 ‘꿈’ 뿐인게 아닐까..

’28 seasons later’ is set in ruined city. This is city has demolishing redevelop zone as subject matter, and this district shows spectacle. The sights, countlessly heard by disaster report of mass communication, seems ‘like a movie,” The reality is comparison to unreality.
A shooting location, Buk A-Hyeon dong redevelopment zone, is a place of survival for someone, and seemingly spectacle sight for someone else. Using a video game representing unrealistic spectacle as a mechanism, and shows the reality of helpless redevelopment protest for the survival at the sametime. With a dream of future city, spectacular developments built in various parts of seoul could only be just their ‘dream’..